ГлавнаяКалендарь
Сщмч. Ермогена, патриарха Московского и всея России, чудотворца (1612). Вмч. Феодора Тирона (ок. 306).
Прп. Феодора молчаливого, Печерского, в Дальних пещерах (XIII). Прав. Мариамны, сестры ап. Филиппа (I). Обре́тение мощей мч. Мины Калликелада (867–889).
Сщмчч. Михаила Никологорского и Павла Косминкова пресвитеров (1938); мц. Анны Четвериковой (1940).
Утр. – Ин., 35 зач. (от полу́), X, 1–9*. Лит. – 1 Ин., 72 зач., III, 10–20. Мк., 64 зач., XIV, 10–42. Вмч.: 2 Тим., 292 зач., II, 1–10. Ин., 52 зач., XV, 17 – XVI, 2, или сщмч.: Евр., 335 зач., XIII, 17–21. Ин., 36 зач., X, 9–16.
Тропарь великомученика Феодора Тирона, глас 2:
Ве́лия ве́ры исправле́ния,/ во исто́чнице пла́мене, я́ко на воде́ упокое́ния,/ святы́й му́ченик Фео́дор ра́довашеся:/ огне́м бо всесожже́гся,/ я́ко хлеб сла́дкий Тро́ице принесе́ся.// Того́ моли́твами, Христе́ Бо́же, спаси́ ду́ши на́ша.
Кондак великомученика Феодора Тирона, глас 8:
Ве́ру Христо́ву, я́ко щит, внутрь прии́мь в се́рдце твое́м,/ проти́вныя си́лы попра́л еси́, многострада́льче,/ и венце́м Небе́сным венча́лся еси́ ве́чно, Фео́доре,// я́ко непобеди́мый.
Тропарь священномученика Ермогена, глас 4:
Росси́йския земли́ первопресто́льниче/ и неусы́пный о ней к Бо́гу моли́твенниче,/ за ве́ру Христо́ву и па́ству твою́ ду́шу свою́ положи́в,/ страну́ на́шу от нече́стия изба́вил еси́./ Те́мже вопие́м ти:/ спаса́й нас моли́твами твои́ми,// священному́чениче Ермоге́не, о́тче наш.
Кондак священномученика Ермогена, глас 6:
Темни́цею и гла́дом изнуря́емь,/ да́же до сме́рти ве́рен пребы́л еси́, блаже́нне Ермоге́не,/ малоду́шие от серде́ц люде́й твои́х отгоня́я/ и на о́бщий по́двиг вся призыва́я./ Те́мже и нечести́вых мяте́ж низложи́л еси́ и страну́ на́шу утверди́л еси́,/ да вси зове́м ти:// ра́дуйся, засту́пниче Росси́йския земли́.
***
Порой бывает странно наблюдать, как люди в недоумении разводят руками, видя безобразия современной жизни. Они не находят объяснения росту преступности, повсеместной распущенности нравов, исчезновению в человеческих отношениях самых прекрасных и естественных чувств: честности, порядочности, дружбы, любви. Поражаясь засилью возрастающего зла, такие люди беспомощно вопрошают себя и окружающих: откуда взялись все эти напасти? Почему в нашей жизни стало так много дурного? А ведь ответ лежит на поверхности, и он такой простой: не может быть доброй и красивой жизнь без Бога. Там, где нет Бога, неизбежно утверждает себя диавол. Там, где нет Божией правды, обязательно воцаряются грех, безобразие, горе, там распад, там болезни, там смерть.

_______________


* Чтения сщмч. Ермогена (на утрене и литургии) читаются, если совершается служба ему. При этом чтения вмч. Феодора (на литургии) не читаются.
2016-03-01